JellyPages.com

Saturday, May 14, 2011

Cerita Pertama

Kita dalam hidup neh takde yang senang kan..
Tak sangka..
Benda yang kita jage..
Sayang..
Rosak..

Ouhh..
My baby.. (Laptop je pon)..
Takpelah..nak wat camne kan..
Benda nak jadi kita mane boleh nak elak..
Tak pe Izzaty...
Awak harus tabah okay!

Camne boleh jadi??
Huhhh..
Okay..
Let's begin..
Malam tu malam yang sangat ceria..
Agaklah kan..

Dalam kegembiraan bersama rakan menariku (Nur Mastura Liyana a.k.a Cahaya Mastow)..
Mase tengah tgk video.. Nak dijadikan cerita.. Laptop tetibe kuar screen biru..
Lepas da restart balik.. Tetibe "hang"..
Haiyoo..
Dalam hati aku neh.. Aku beristighfar banyak2..
Terkejut sebab.. "Boot Device not DETECTED!"
Itu adalah apa maksudnya??
Itu rosakkkkkk!!!!
Habis sume keje2, gambar2, assignment yang nak kene anta..
Wah,
Sangat besar dugaan itu..

Aku terus menelefon mak aku..
Dengan perasaan takut.. Aku berterus terang..
Mak aku terkejut... "Almaklumlah, kene gune duit kan"..
...Sebenarnye aku tau mak aku akan ckp ape...

Lelehan air mata mula berguguran,
Hati mula tak keruan..
Fikir2, mujurlah aku amek warranty 3 tahun..
Fuhhhh, selamat.. Alhamdulillah..

*Sekarang Laptop tu dalam proses dibaik pulih, Sila bersabar Izzaty, Nanti awak dapatlah balik Laptop tu..!!*

Tak lupe jugak nak ucap Thanks banyak2 kat sesiape yg tolong aku hari tuh..
*I will appriciated it...


No comments:

Post a Comment